Pilates

Dette er en treningsform som gjennomføres med øvelser ved bruk av egen kroppsvekt. Fokuset er konsentrert om kjernemuskulaturen i mage og rygg. Øvelsene utføres nøye, rolig og stabilt. Pilates passer for alle uansett alder, fysisk status og treningsbakgrunn. Gjennom Pilatestrening kan du oppnå følgende: økt kroppsbevissthet, bedret pust, mindre muskelspenninger, klarere muskeldefinering, sterkere muskler, bedret kroppsholdning, økt energi, stressreduksjon og lavere blodtrykk.

Pilatesmetoden ble utviklet av tyskeren Joseph Pilates som var overbevist om at den “moderne” livsstilen var årsaken til økende dårlig helse. Etter en barndom med astma og dårlig helse, trente han seg opp og allerede i en alder av 14 år viste han stor styrke og bedret helse. Under første verdenskrig benyttet han sin idrettsbakgrunn til å videreutvikle treningsmetoden “Contrology”, og jobbet bl.a da med opptrening av skadede soldater. Treningsmetoden fikk senere navnet “Pilates”, og er basert på at sinnet skal kontrollere musklene. Øvelsene benytter dyp kontrollert pustemetode for å bedre styrke i overkropp og abdomen (kjernestyrke). I 1925 flyttet Joseph Pilates til New York hvor han åpnet sitt eget studio og videreutviklet sitt system. Teknikken ble raskt plukket opp av dansere, bl.a Martha Graham og Georg Balanchine. I dag er teknikken en svært anerkjent treningsmetode fra rehabiliterende trening til for idrettsatleter.

Pilates er også flott trening for gravide og for dere som nettopp har født, se egne faner for disse kursene.

“Etter 10 ganger vil du føle forskjell. Etter 20 ganger vil du merke forskjell. Etter 30 ganger vil du ha en ny kropp!” Joseph Pilates

Semesteret er 15 eller 16 uker, men vi tar kontinuerlig imot nye elever på våre kurs. Man betaler da selvsagt fra den dagen man starter og fremover.  Ta eventuelt kontakt på attic@attic.no for mer informasjon og veiledning.

Tirsdag kl. 1805-1905 Åpent nivå  Cyrena Drusine

PRIVATTIMER PILATES & YOGA

I tillegg til våre gruppetimer tilbyr vi skreddersydde privattimer som tilrettelegges til den enkeltes behov. Privattimer tilbys også i duo, trio eller til små grupper. Denne typen trening passer for alle, og de som har trent Pilates og Yoga i en lengre periode nytter godt av en slik time! Privattimer avtales med instruktør. Dersom man har skader er privatundervisning en flott måte å komme igang på. Våre instruktører gir Pilates og Yoga undervisning fra rehabiliterende til avansert nivå. Trenger du råd og veiledning, ta kontakt med Silje på attic@attic.no.

Trening med instruktør er en flott måte for deg å raskt oppnå dine mål!