Vilkår

Kjøpsvilkår
Varene blir sendt ut fortløpende, men det kan ta to til tre dager å behandle bestillingen. Hvis varen du har bestilt er utsolgt vil du få beskjed på mail.

Vårt administrasjons/ porto gebyr varierer etter hvordan du betaler, og om du henter varen i butikk eller ønsker varen sendt.
Porto/forsendelsesutgifter
Forsendelsesutgiftene vil avhenge av forsendelsens størrelse og vekt.
Minstebeløp er kr. 59,- og varene sendes da som brev med vekt inntil 350 gram.
Større/tyngre pakker sendes som pakke og koster kr. 140,- for inntil 10 kg, kr. 250,- for inntil 25 kg og kr. 360,- for inntil 35 kg.

Bytte/retur
Hvis du ønsker å bytte eller returnere en vare, må du fylle ut angrerettskjemaet du fikk på mail sammen med fakturaen.
Du har full returrett i 14 dager fra du har mottatt pakken. Ønsker du å returnere eller bytte en vare må originalemballasjen være hel og merkelappene sitte på.
Hvis du ønsker å returnere for å få pengene igjen, legg ved kvittering for varen. Det er bare varens verdi som returneres ikke forsendelsesutgifter og gebyrer.
Du må selv betale porto for retur av varen.

Ønsker du å bytte en vare i en annen størrelse, husk å legge ved returporto.

Priser
Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt. Det er ingen skjulte kostnader eller småordregebyr hos Attic, og du får full oversikt over alle kostnader før du bestiller.  Prisene er oppgitt i norske kroner. Attic kan endre prisene på produktene. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene. Prisendringer den ene eller andre veien påvirker ikke allerede sendte bestillinger.

Uavhentede pakker
Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr for uavhentet vare, samt frakt begge veier, for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale (For tiden kr. 350.-)

Reklamasjon
Før feil meldes til Attic, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik Attic har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til Attic slik at Attic kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir Attic melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Angrefrist
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Salgspant/Betalingsvilkår
Attic har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens §3-14 flg. Det er kun bedrifter og offentlige etater som får kjøpe varer på kreditt, og det vil bli foretatt kredittvurdering før fakturautsendelse.

Last ned angrerettskjema fra denne linken (pdf)